Wednesday, November 23, 2016

CABARAN 30 HARI BLOGGING #23 Binatang Paling Menakutkan

CABARAN 30 HARI BLOGGING
assalamualaikum
Hai kamu!!
Hari ni Unni nak share tentang cabaran #23 Binatang Paling Menakutkan!! Tak sedar lagi 7 hari Cabaran 30 hari blogging akan melaburkan tirai. Pejam celik kan.. Dunia telah dimakan oleh Masa, maksudnya masa yang begitu cepat berlalu dan dunia makin tua. Ok nak share pasal binatang yang paling menakutkan..

Binatang yang paling menakutkan

TIKUS BINATANG MENAKUTKAN
TIKUS aka Cik Siti.. Memang binatang paling menakutkan dan paling mengelikan!!

Dari kecik sampai la dewasa memang tak boleh tengok tikus, kalau Nampak jak boleh jadi 100KM berlari pun tak sedar!! Lagi pun tikut ni habitat yang pengotor dan mengelikan, naip pasal tikus merembang bulu roma.

Tikut juga merupakan binatang yang sangat-sangat berbahaya yang boleh membawa MAUT dengan penyakit LEPTOSPIROSIS atau pun kencing tikus. So hati-hati ada cik siti kat rumah!!!

Andai kata diberi pilihan antara tikus dan harimau, lebih reda memilih harimau !!! ahahah, kemain kau Unni, pilih Harimau... ke ada yang suka TIKUS??

Sekian.


Salam Sayang
unni anje
Cabaran  #1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9 #10 #11 #12 #13 #14 #15 #16 #17 #18 #19 #20 #21 #22 #23 #24 #25 #26 #27 #28 #29 #30

Share:

6 comments:

  1. erk.. tikus.. hee~ kakak takut pacat dengan lintah..

    ReplyDelete
  2. Nak kata takut tu.. Tidak. Cuma.. Tak suka. Tikus kawasan rumah Reen ni jenis berani.. Lebih-lebih lagi yang besar.

    Kalau letak roti kat tempat yang mudah untuk tikus makan, mmmm habislah roti dan makanan-makanan lain.

    ReplyDelete
  3. Tak delah takut UA, tapi agak seram sikitlah kalau jumpa tikus ni...Mau mencicit jugak berlari kalau terpijak tikus ni hihi

    ReplyDelete
  4. kalau mek, lipas ! binatang tu nampak je laju nak terkam orang, sampai dekat dia bukan laju lagi dah, dia terbang pulak. baghal

    ReplyDelete
  5. Kalau akak disuruh pilih, akak pilih nak dok atas pagar! Dua-dua binatang akak tak suka!

    Akak gelilah tikus ni. Tak boleh tahan kalau nampak seekor. Tapi akak memang geli dengan semua haiwan pun. So, kiranya bukanlah pencinta haiwan akak ni ^_^

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^