Monday, November 28, 2016

CABARAN 30 HARI BLOGGING #28 Impian Saya


CABARAN 30 HARI BLOGGING
28 November 2016 bersamaan cabaran #28 wah lagi 3 cabaran nampaknya!!! Hari ni cabaran Impian Saya.. Setiap kat dunia ni pasti mempunyai impian masing-masing kan, yang pastinya impian yang lebih baik dari apa yang kita ada sekarang.

Impian Saya

impian muslimah
Impian Unni pasti yang menuju ke Jannah bukan Unni jak tapi impian semua orang di Dunia. Tak sapa pun nak pi neraka kan so Unni just nak senaraikan 5 impian dan In Sha Allah di kabulkan. Amin Ya Rabbal.

1 ) Ainur Mardhia ( Bidadari Syurga )

Sapa wanita kat dunia ni pasti mengimpikan menjadi Bidadari selamanya di Akhirat. Yes Impian Unni agar dapat menjadi bidadari syurga kelak kalau boleh menjadi Ketua Bidadari Syurga ( Para isteri-isteri yang Soleha )

2 ) Niqap / Purdah

Ya Allah impian yang terpendam dihati, hanya mampu berdoa agar diberi kekuatan dan hati dibuka. Hijrah perlu peringkat by pringkat, dan akan tiba masanya. Boleh baca SINI. Dalam cabaran Unni ada nyatan bila masanya peringkat Purdah ini tiba.

3 ) Mekah

Sesungguhnya impian semua Umat islam sampai ke Mekah kan, macam Unni juga kan. Bila la nak sampai kan, kalau tak haji, umarah pun jadilah.

4 ) Kereta

Impian memiliki kereta idaman. Baca di SINI. Bestnya kan dapat memiliki kereta sendiri lagi dengan hasil usaha sendiri.

5 ) Berkahwin

Wajib juga mengimpikan berkahwin kan. Tapi impian Unni kat sini dapat seorang lelaki yang soleh yang mampu dekatkan Unni dengan Allah dan mampu tunaikan impian NO1 Unni.

Itu jak la 5 impian Unni yang paling penting, sebenarnya banyak lagi yang di impikan macam nak Travel seluruh dunia tapi itu tidak sepenting antara yang 5 lima. Travel kemahuan bukan la kehendak. Kamu pulak?? apa impian kamu yang nak sangat kamu tunaikan??
Cabaran  #1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9 #10 #11 #12 #13 #14 #15 #16 #17 #18 #19 #20 #21 #22 #23 #24 #25 #26 #27 #28 #29 #30


Share:

6 comments:

  1. Aamiin..
    Cik Nur doakan agar Allah mempermudahkan urusan Unni untuk mencapai semua impian-impian unni tu...

    ReplyDelete
  2. semoga impian unni akan tercapai, amin~ :)

    ReplyDelete
  3. Wkmsalam.
    Semoga dimakbulkan.
    Aamiin.


    Satu lagi impian ialah untuk menamatkan cabaran 30 hari blogging dengan jayanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin ya rabbal... Alhmdulilah da berjaya WP.. terima kasih

      Delete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^