Thursday, November 10, 2016

I LOVE WAR ~ Donald Trump Presiden Baru Amerika Syarikat!!!

Morning..

Haaa pasal Donald Trump ni presiden baru Amerika Syarikat yang ke 45.. Dari semalam cerita ni hangat sangat-sangat. Unni sebenarnya malas nak kisah pasal cerita negara orang, sebab negara sendri pun da stress dok pikir!! PM kita pun da x sanggup nk kata apa ni nak cerita pasal Pesiden negara lain..


Tapi kan Unni terus jadi kisah bila baca Presiden ni sukakan PEPERANGAN!! wahh dasyat orang ni, menurut pembacaan pasal Donald Trump ni seorang yang racism, prejudice, sexisn, homophobia dan Islamophobia. Takkan orang macam ni jadi pemimpin?? Hanya mereka yang tahu..


ISLAMPHOBIA tu yang menakutkan, dia sangat bencikan ISLAM!! Allahuakbar, dunia perakhir zaman da nampak jelas.... Betul ka Trump ni seorang presiden yang bahaya?? Wallahualam.. tunggu dan lihat jak la.. Hanya mampu berdoa.

Disebabkan benci kepada orang Islam, Trump telah mengumumkan beberpa perkara kerana bagi Trump Amerika hanya untuk orang Amerika, so Unni xtau la apa nasib orang Amerika yang memeluk Islam.

1. Melarang Umat Islam masuk ke Amerika.

2. Menghantar dan megusir imigran/pendatang ke negara asal. Akan batalkan visa kalau negara asal tak terima rakyat dia balik.

3. Hapuskan ISIS di Middle East. Macam mana tu?? kalau di hapuskan, mestilah dia x bela umat islam kat sana so perang tetap takkan berakhir.

4. Gangguan Ekonomi Dunia.

5. Rasicm!!! wah kejamnya.. 

kredit : Cik Mai


Unni baca pasal dia berdiri bulu roma.. Nak kata takut kat dia x la, just rasa dunia kita ni da semakin dipenghujung.. Apalah nasib orang Islam lepas ni kan, Moga kita sentiasa di lindugi. Doa orang-orang yang teraniaya terus sampai ke Langkit ke-7. Wallahualam.. Disaat mereka mengangkat senjata, kita hanya mampu mengangkat DOA.

More About Trump

Salam Sayang

Unni Anje
Share:

7 comments:

  1. Hakikatnya Islam memang tertindas sekarang ni
    Tapi percayalah akan tiba masanya Islam pasti akan bangkit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..kalau islam da bangkit maka perang dunia terakhir blaku..

      Delete
  2. Makin ke penghujung dunia.. Makin banyak yang berlaku..
    semoga kita semua sentiasa dalam perlindungan Allah..

    ReplyDelete
  3. Dia suka berperang dlm beberapa cara trtentu. Ade baik ade bruknya si trump ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.... jgn kacau kedudukan islam da la..

      Delete
  4. Mohon perlindungan daripada Allah swt. Mudah-mudahan segalanya selamat.

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^