Sunday, November 27, 2016

Pemujaan Pokok Masih Wujud

http://unnianje.blogspot.com/2016/11/pemujaan-pokok-masih-wujud.html
Hai semua..

Moga kita sentiasa dalam keberkatan. Hari ini Unni dikejutkan dengan satu berita dari group whatsappa. Gambar yang di ambil oleh Ustaz kawan Unni sendiri. Pemujaan Pokok masih wujud di zaman ini. Lokasi berhampiran dengan Unni.

Seperti gambar di atas dengan kain berwarna kuning, di percayai memberi makan kepada pokok. Ini adalah pemujaan. Dan dengn kepercayaan yg syirik ini boleh menimbulkan fitnah diri sendiri.

http://unnianje.blogspot.com/2016/11/pemujaan-pokok-masih-wujud.html
Mengapa pokok itu perluh d beri makan. Sedang ada manusia yg pandai makan dan lebih memerluhkan makanan. Pernah kah melihat pokok itu makan makanan. Sedangkan jelas makanan itu dmakan oleh haiwan2.

http://unnianje.blogspot.com/2016/11/pemujaan-pokok-masih-wujud.html
Inilah lah yang menjadi kesedihan hati. Allahu. Begitu kah caranya menyembah pokok sehinggahkan Kalam Suci itu menjadi Bahan pemujaan dan dibiarkan saja d atas Tanah. Islam mengajar kita menghormati agama lain. Kita sangat menghormati adat resam orang tapi ADAKAH KITA PERLU MENGHORMATI ORANG- ORANG SEBEGINI ?? Wallahualam.. Terkilan sungguh hati.

http://unnianje.blogspot.com/2016/11/pemujaan-pokok-masih-wujud.html
Botol yang di katakan adalah botol arak, minum GUESS tak silap, Wallahualam. Unni pun kurang arif. tapi kamu lihat lah sendiri sampai macam ni mereka amalkan. Moga di beri petujuk, dan moga kita tidak tergolong dalam golongaan yang mengsyirikkan Allah.

Allah SWT berfirman:

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik, dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari (syirik) itu, bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan Allah, Maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar.”

[ QS. An-Nisa: 48 ]


11 comments:

  1. Diorang ni nak minta nombor ekor ke,, pergi mintak kat pokok,,,, pokok pon membisu ..bila dah les iman dalam diri... salah guna plak tu surah yasin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la wani, iman smakin goyah... part yasin tu myedihkn sungguh

      Delete
  2. Orang Islam ke tu unni yg buat.

    ReplyDelete
  3. Orang Islam ke tu unni yg buat.

    ReplyDelete
  4. Subhanallah..menakutkan la Unni kalau dekat..khurafat tu..semoga yg membuat pemujaan ni mendapat hidayah dan bertaubat

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin ya Rabbal.. kan fuzy moga diberi ptunjuk

      Delete
  5. Replies
    1. iya pokok ara, pokok kononnya berhantu tu kot sbb dorang buat macam ni

      Delete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^