Tuesday, November 1, 2016

,

Welcome november ~ Minyak dah Naik !!!



Moring November..

Selamat datang ke bulan kenaikan minyak.. Hihihi.. Jangan kata minyak keteta jak naik! minyak masak pun naik tau..Start 1 November 2016.,kadar minyak di Negara kita da naik bajet 2017 kot. Ok la tu semua naik, BR1M naik, minyak naik , basic gaji naik dan harap2 gaji Unni pun naik juga tahun depan.. Hahahaha

Syukur Alhmdulilah la jgk sebab kos sara hidup kat Sabah ni rendah sikit lagi2 kat Tawau ni. Tapi orang-orang KL tu yang tak tau nak cakap apa, sebab Unni penah tinggal sana, memang tau sangat kos hidup kat sana.

Subsidi bagi minyak masak telah dilupuskan, tapi harga bagi 1 paket [1kg] dikekalkan RM2.50. Senarai Kadar Harga Minyak makan mula 1 November 2016




Yang ni pula kadar harga kenaikan minya kereta naik RM0.15..


Apa pun rezeki milik Allah. Moga kita semua dilimpahkan rezeki yang baik dan halal.. Syukur selalu.. jangan susah hati k, semua yang berlaku ada hikmah...

Madah pagi ini, moga kita semua beroleh kebaikkan bersama..



Salam Sayang

Unni Anje
Share:

4 comments:

  1. Ikut je lh.. Bila tiba pilihanraya, memilih dengan bijak..

    ReplyDelete
  2. lepas ni , kena banyakkan masak yang rebus-rebus ajela..

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^