Thursday, December 1, 2016

Bicara Pagi #9 ~ Jadilah Seperti Burung

JADILAH SEPERTI BURUNG

1. Bangun Awal Pagi

  • Burung bangun awal pagi. Bila bangun dari tidurnya, burung tadi berkicauan dengan riang dan kecoh. barat memanggil keluarga dan rakan-rakan yang lain untuk sama-sama bangun bagi mencari rezeki.

2. Terbang Melawan Graviti dan Keluar Dari Sarangnya

  • Graviti sifatnya adalah menarik kita ke bawah. Bila waktu pagi, terasa malas nak bangun.. Seperti katil kita sungguh berat tarikan gravitinya.
  • Orang-orang di sekeliling kita sungguh banyaknya yang tak mahu kita jadi seorang yang extra ordinary, dan mereka lebih suka menarik kita untuk jadi sama macam mereka, dan menarik kita untuk jatuh ke bawah.
  • Orang di sekeliling kita adakalanya tak suka lihat kita lebih berjaya dan lebih sukses berbanding diri mereka.
  • Kita kena keluar dari sarang kita. Keluarlah kita dari rumah kita, kerana setiap hari yang kita bakal lalui pastinya menjanjikan pengalaman-pengalaman baru yang hebat dan berbeza-beza.

3. Bergerak ke hadapan dengan yakin tanpa ragu

  • Yakinlah bahawa di hadapan kita menanti rezeki tuhan yang maha luas tersedia untuk kita.
  • Segalanya terpulang kepada diri kita sendiri sama ada kita nak kutip rezeki-rezeki tersebut, atau kita lebih cenderung untuk biarkan segalanya berlalu begitu sahaja tanpa ada siapa yang ambil peduli.

Share:

19 comments:

  1. Burumg paksa anaknterjun sarang bila sampai waktunya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. mcm kita skg ni, orang dulu2 jak macam tu

      Delete
  2. Dulu masa kecik-kecik kalau tanya nak jadi apa?
    Kakak suka nak jadi burung bukan sebab yg Unni kata tu
    Tapi sebab dpt terbang jauh-jauh hihi...
    Nak pergi mekah! dulu kan macam itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh tringat kembali zaman kecil2 .. nak jadi burung boleh terbang mana saja kita nk..kan kan

      Delete
  3. insyaAllah.. semoga kita mampu menjadi seperti burung tu. sentiasa positif !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alwys positif.. In sha Allah..AMIN YA RABBAL

      Delete
  4. bab bangun pagi tu memang selalu kata kat anak, cer tengok burung, pepagi dah bangun :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAK PUN SUKA MACAM TU... BURUNG AWAL2 DA BGUN

      Delete
  5. Bergerak ke hadapan agar diri semakin maju dan berjaya..Nice sharing dear...Akak singgah sini jalan2 pagi sambil tengok hujan kat luar rumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thks singga akak.. wah bestnya hujan pagi2 ni..alhmdulilah rahmat :)

      Delete
  6. Burung bangun pagi dengan rasa yakin bahawa rezekinya tetap ada pada hari itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. jgn mudah mgeluh sblm mcuba :)

      Delete
  7. Semangat burung patut dijadikan teladan..

    ReplyDelete
  8. Love this entry! :) Akak pun nak jadi burung yang terbang gembira bersama yang lain :)

    ReplyDelete
  9. betul tu. hehe. nice entry unni. bangun awal pagi memang sngt bagus. :)

    ReplyDelete
  10. wow, bgus jugak perumpamaan ni. tp btolkan, mek sokong 3 3 tu.

    ReplyDelete
  11. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^