Sunday, December 4, 2016

Jabal Uhud Mengeluarkan Air

Jabal Uhud

Bukit Uhud atau Jabal Uhud (جبل أحد) adalah sebuah bukit di utara Madinah dengan ketinggian sekitar 1.077 meter. Jabal Uhud adalah bukit yang dijanjikan di syurga. Gunung ini disebut Nabi sebagai salah satu gunung yang ada di surga, sehingga kalau kita melihatnya sekarang Insya Allah kita akan melihatnya lagi di surga nanti.

Nabi S.A.W. bersabda;

 ''Bukit Uhud adalah salah satu dari bukit-bukit yang ada di syurga.'' (H.R. Bukhari)


Dari Anas bin Malik R.A, Rasulullah bersabda:

Sesungguhnya Uhud adalah satu gunung yang mencintai kami dan kami juga mencintainya.”  ( Riwayat Bukhari dan Muslim )

Jabal Uhud Mengeluarkan Air
Subahanallah, sebelum api masih melahap pemukiman Zionis Yahudi ( baca kat SINI ), Allah telah pun turunkan Rahmat-Nya untuk kaum muslimin di Saudi. Air mengalir deras dan Tanah Arab yang gersang ( tanah yang kering dan tidak subur ) menjadi hijau ( Tahun 2014 )

Allahuakbar, mungkin kah ini Tandanya AKHIR ZAMAN ?? Wallalhualam, seperti tanda-tanda besar yang kita ketahui adalah TERBALIK. Lelaki jadi perempuan dan sebaliknya yang sudah jelas wujud, hamba menjadi Tuan dimana anak- anak derhaka kepada ibubapa sudah wujud dan kali ini Tanah yang kering menjadi subur.. Subahanallah, hanya Allah yang Maha Mengetahui..

Jabal Uhud Mengeluarkan Air
Air terjun terbentuk di Bukit Uhud.

Jabal Uhud Mengeluarkan Air
Lihatlah Tanah yang dahulunya kering kini di menjadi aliran arus air yang deras.

Jabal Uhud Mengeluarkan Air
Menjadi seperti aliran sungai.

Moga kita sentiasa dalam jagaan Allah SWT dan berada dalam golongan orang-orang yang sentiasa mendapat redha-Nya. Jum berhijrah kearah yang lebih baik sebelum bermulanya tahun 2017. Kejadian ini merupakan kasih Allah terhadap umut-Nya, memberi peringatan agar kita terus Taat kepada-Nya. Wallahualam.

Sekian.
Jabal Uhud Mengeluarkan Air

Share:

3 comments:

  1. kita semakin hampir dgn kiamat.. moga2 ada peluang untuk beramal

    ReplyDelete
  2. Subhanallah... Allhauakhbar...
    Semakin dekat kita dengan Kiamat..

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^